Alla inlägg under juni 2008

Av Evelina - 30 juni 2008 16:31

Hoppet hade legat i koma. Av en händelse vaknade hoppet plötsligt upp igen. Hoppet, som bodde i en liten etta i hjärtat på en 21-årig tjej, tyckte att hans hem var en aning inskränkt. Efter många duster med sig själv kom Hoppet fram till att hjärtat var alldeles för litet. Hoppet ville bygga ut. Tre rum och kök minst!

    Eftersom Hoppet var en händig liten jävel bestämde han sig för att göra hela hjärtutbyggnaden själv. Allt gick bra till en början. Hoppet byggde och byggde och hjärtat började öka i storlek allt eftersom dagarna gick. Men så plötsligt... En dag, när allt nästan var klart, rasade allt. Hoppet hade varit ett sådant jävla klantarsle att han byggt grunden till hjärtats utbyggnad av luft.


Nu ligger Hoppet åter på intensivvårdsavdelningen i väntan på något som kan väcka liv i hans brutalt söndertrasade själ...

Av Evelina - 29 juni 2008 13:25

Hej! Nightwish var bäst! Fy fan alltså! Jag önskar jag var där just nu. Stod längst fram vid scenen och gud vilken stämning! Det värsta var att någon kom på att de vatten som det var meningen att de längst fram skulle dricka hamnade på huvudet på oss istället. Jag brydde mig dock inte, huvudsaken var att jag såg asbra och hörde ännu bättre (hade dock öronproppar även denna dag, för säkerhets skull...).


Nu har jag precis ätit lite frukost. Lade mig vid halv tre i natt. Jag har varit nykter hela helgen som jag sa att jag skulle vara *stolt*. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Måste hämta min cykel som står vid jobbet. Funderar på att smälta frukosten och sen kanske springa och hämta den. Nackdelen när jag gör sådant är att jag brukar glömma cykelnyckeln. Det får jag inte göra idag, bäst jag lägger fram den nu.


Kanske en pizza ikväll. Får se...


Kram

Av Evelina - 28 juni 2008 12:38

Hej! Gårdagens Metaltown var grymt! Vilken stämning! Sabaton var klart det bästa bandet som spelade igår, därefter Hardcore Superstar. Nu är jag lite nervös för idag ska Nightwish och In flames spela. Herre gud, jag säger bara det, ös på! Jag ska ställa mig där tidigt så jag står längst fram vid scenen. Igår stod jag inte så långt fram men det kändes ändå i öronen efteråt. Jag tror jag får ta lite farfarsvarning på mig idag, tänkte nämligen använda öronproppar (jag vet men va fan, man har ju bara ett par öron!).


Var hemma runt tio på kvällen igår så jag såg inte alla band (de två sista var ju helt okända för mig ändå). Efter en kvart ungefär ringde S och frågade om hon kunde komma över en stund. Så vi satt och snackade i typ två timmar tills hennes pojkvän (jävligt svartsjuk italienare) ringde och sa att han slutat jobba. S gick hem.


Idag sov jag till tolv. Min rygg och mina fötter fick sig en rejäl utvilning (är det ett ord?). Det kan de behöva eftersom jag snart ska göra mig iordning och åka ner till dagens Metaltown. Lite sur blev jag i och för sig eftersom de ställt scenerna så man såg och hörde asbra från bron. Detta betyder alltså att folk som inte köpt biljett kunde stå och se och lyssna helt gratis. Hrmf! Nåväl, de kan ju knappast dela den stämning som man befinner sig i väl framför scen.


Kram

Av Evelina - 26 juni 2008 16:28

Juni har gått i en rasande fart tycker jag. Det var inte länge sedan jag satt och betalade räkningarna förra månaden och nu gjorde jag det igen. Huh! Måste leva extremt fattigt denna månaden enligt mina beräkningar. Jag vill ha min soffa! *Buää*. Såg en jättefin på IKEA igår som jag fastnade direkt för. Den kostar dock drygt åtta tusen så det gäller att spara framöver om jag ska ha råd med den.


Det var lugnt på jobbet idag. Var och gymmade lite efteråt och jag kan ju säga att om jag inte har träningsvärk i armarna imorgon så är det något fel. Gud, vad jag pumpade kändes det som!

    Metaltown imorgon, tjohoo! Ska träffa M direkt efter jobbet. Han får sina pengar och jag den efterlängtade biljetten *slurp*. Jag kommer vara helt kocko i huvudet efter den här helgen med så mycket hårdrock och heavy metal (gött!).


Nu ska jag lägga i en tvätt i maskinen och sen åka till banken. Har för mig att de stänger 18.00 idag. Bäst att titta efter först så man inte åker i onödan.


Tjingeling!

Av Evelina - 25 juni 2008 18:50

Fuck off! Jag orkar inte mer...

Av Evelina - 25 juni 2008 11:19

Jag har sovit i tolv timmar! Eller njae, sedan sju imorse har några jävla amatörer gett sig på att försöka trimma gräset utanför mitt fönster och på så vis stört min härliga sömn avsevärt. De verkar dock inte ha lyckats särskilt bra eftersom de fortfarande håller på och den gräsplätten är inte stor! Nåväl, nu är jag vaken i alla fall. Jag är ledig idag så vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Ska strax äta frukost och läsa Metro i alla fall.

    Funderar på att åka till IKEA och titta på soffor. Ska inte köpa något utan bara gå och titta om jag hittar någon jag skulle kunna tänka mig att köpa när jag fått min "stora" lön i slutet av juli. Det ska vara en med schäslong (hur nu det stavas!). Jo, till IKEA ska jag faktiskt åka. Kul med en liten "utflykt" sådär bara på en onsdag.


Hmm... Imorgon är det jobb igen och på fredag och lördag Metaltown. Me längtar väldigt mycket! Har försökt få tag på M utan att lyckas. Har lämnat ett mobilsvar så nu är det upp till honom. Fan, lite planering tack!


Mitt ägg är färdigkokt så nu skriver jag bye bye!

Av Evelina - 24 juni 2008 15:51

Idag har jag jobbat men jag kan ju inte direkt påstå att jag var jättesugen på att gå upp kvart i fem imorse. Jag hade sovit så djupt så klockan skrämde mig när den ringde (det händer inte ofta eftersom jag sover väldigt lätt i vanliga fall).

    Allt flöt på bra på jobbet och jag kände mig faktiskt riktigt glad där jag gick mellan att servera kunder, torka bord, diska och göra smörgåsar. Kände att jag verkligen trivdes med mig själv de timmarna jag var där. Väl hemma igen kom tröttheten. Jag stack ut och sprang för att bli av med den.


Nu har jag duschat och vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Funderar på att lägga mig och läsa en stund (vilket troligtvis kommer resultera i att jag somnar men va fan spelar det för roll egentligen?).

    På jobbet fick jag reda på att mina arbetstimmar för maj månad inte registrerats. Men hallå! Jag har liksom räkningar att betala! Så jag ringde chefen och berättade (lugnt och sansat tåls att tillägga) att jag gärna ville ha min lön. Han skulle fixa det så jag har dem den 27:e. Skulle egentligen fått dem innan midsommar men huvudsaken är att jag får pengarna över huvud taget.


Ska köpa mig en stor påse godis sen tror jag. Det är jag värd (varför vet jag inte men strunt samma!)


Kram


P.S Jag har halsbränna. Får sluta dricka kolsyrat mineralvatten på jobbet, jag tror det är därför.

Av Evelina - 23 juni 2008 14:28

Hej! Idag var jag på jobbet klockan fem imorse, segt som fan eftersom åskovädret gjorde att jag inte kunde sova någonting. Tror att jag ska lägga mig någon timma nu och vila mig lite, risken är ju att jag inte kommer upp igen sen i och för sig (jag tar den!).

    Få se... Något kul som hänt idag? *Tänker frenetiskt*. Näpp, en helt vanlig måndag bara. Fick ett vykort från familjen som är i San Francisco. De verkar ha askul (och varför skulle de inte ha det?!) men de hade skrivit i slutet att de längtade efter mig (bra!).


Funderar på att ta en promenix runt tjärnet om en stund. Det får bli efter min efterlängtade powernap.


Kram


P.S Jag är godissugen utav bara helvete!

Ovido - Quiz & Flashcards