Alla inlägg under februari 2009

Av Evelina - 28 februari 2009 10:29

God morgon! Sista dagen i februari... Igår var jag helt sjukt trött. Gick och la mig vid 18 med tanken att jag bara skulle sova någon timma eller två. Jag vaknade tolv... Så då gick jag upp, borstade tänderna och gick och la mig igen. Vilken fredagskväll! Nu har jag sovit nästan konstant i femton timmar. Med andra ord; nu är jag utvilad.


Har precis käkat frukost och tänkte ta mig en tripp till stan sedan och köpa en present till min morbror som fyller år idag (eller egentligen fyller han den 29:e februari men det är ju inte skottår i år så...). Måste storhandla också. Huh, jag bävar varje gång. Imorgon ska jag bjuda päronen på käk innan vi ska på bio. "Män som hatar kvinnor", tjohoo! Bokade biljetterna den 9:e februari, snacka om att jag längtat. De tre böckerna var utan tvekan de bästa jag läst hittills i mitt liv.


Får se vad som händer ikväll. Förhoppningsvis något kul.


Kram

Av Evelina - 25 februari 2009 20:13

Hej! Idag har jag varit på strålande humör hela dagen (ja, det är en bedrift i mitt fall!). I och för sig har jag varit toktrött för jag somnade inte förrän jävligt sent igår. Men va fasen, det resulterade endast i att jag fick en lite gråare nyans under ögonen (vilket matchade mitt i övrigt likbleka ansikte rätt bra, "Kizz here I come") och att jag somnade på spårvagnen och missade hållplatsen som jag skulle gått av vid. I vanliga fall skulle jag ha varit skitgrinig över detta. Nu är det som om inget skulle kunna göra mig sur. Och vilken jävla känsla! Tänk om jag kunde känna mig så här jämt...


Måste sticka till Konsum och köpa lite frukost. Nu kan ajg faktiskt inte lova att jag fortsätter hålla mitt humör på topp. Jag överdriver verkligen inte när jag säger att Konsum (jaja, Coop dårå) är en affär där manALLTID måste stå i meterslånga köer när man ska betala. Varför? Sååååå frustrerande. Men vet ni vad? Idag ska jag göra ett test. Jag ska gå dit och försöka att absolut inte bry mig. Istället ska jag le och svara kassörskan trevligt att jag inte behöver kvittot. I vanliga fall blir det oftast högst ett mummel till svar eftersom jag ofta befinner mig på bristningsgränsen av vad mitt tålamod klarar av och helst av allt bara vill skrika rätt ut att hon kan stoppa kvittot i röven.Men inte idag...


Kram

Av Evelina - 24 februari 2009 19:03

Ääääntligen hemma! Det har varit en lång dag men den har typ susat iväg. Klockan tio på morognen ringde min handledare från praktiken och avlutade abrupt min ljuvliga skönhetssömn (ähum!). Han hade tydligen bytt till att jobba dag så han frågade om jag kunde komma ner på en gång. Så jag klädde på mig snabbt och var där typ en halvtimme senare. Slutade vid 17.30 Efter det åkte jag och handlade lite till min sorgligt tomma kyl. Något måste jag ju äta. Får bli några varma mackor till tv:n senare.


På vagnen hem förundrades jag över hur jävla många det var som bar semlepåsar. Avundsjukt tittade jag på dem. Att de inte skäms! Måste de ha någon att äta en semla med. Säkert så kryper de ner i soffan därhemma och smaskar. Jag vill också! *Snyft*. Tycker mycket synd om mig själv just nu. Tänker fan inte sätta mig och äta semla ensam. Så jävla gott är det faktiskt inte. För mig är semlan en ursäkt till ett trevligt sällskap med någon annan. Nä, även fast jag är en självömkande singel så håller jag verkligen med Cissi Wallin i gårdagens Metro (en frilandsjournalist som jag för övrigt tycker skriver grymt bra kolumner): "Jag leker och gosar hellre med mig själv än med en människa som är elak, kontrollerande, fel och dum". Så det så...


Blev för övrigt vald till suppleang (hur fan stavas det?!) på gårdagens möte med Hyresgästföreningen. Tydligen föll mitt klädval styrelsen i smaken. Nä, för jag gick faktiskt inte naken (men tack för komplimangen i alla fall John).


Kram

Av Evelina - 23 februari 2009 17:26

God kväll! Idag fick jag för mig att jag skulle dra ut och springa lite innan frukost. Resultat: jag höll typ på att dö. Fan, jag har sådan jävla värk i höfterna. Gör ont när jag går till och med. Kanske någon inflammation. Tyvärr är jag inte av den sortens människa att jag lyssnar på vad min kropp säger till mig. Detta resulterar ofta i att min kropp hämnas mot mig och ser till att jag blir så jävla sjuk så jag inte kan röra mig, gärna under typ en skidsemester eller något åt det hållet. Fucked up body alltså...


Nu sitter jag och väntar på att tiden ska gå. Ska på ett möte med hyresgästföreningen. Ska bli intressant att se vad min 75 spänn i månaden faktiskt går till. Och så bjuder de på smörgåstårta... (absolut inte därför jag går, hur kan du tro det!!!). Ikväll har jag noll planer. Får ta det lite lugnt. Börjar inte förrän 14 imorgon. Fan, börjar gilla att jobba kväll mer och mer nu. Fast det är farligt också. De senaste dagarna har jag inte lagt mig innan halv ett en ända gång, har liksom inte varit trött. Måste ändra på det.


Vad tusan har man på sig på ett hyresgästföreningsmöte? Undrar om det är ok att gå naken?


Kram

Av Evelina - 20 februari 2009 11:26

God förmiddag! Ska strax dra till praktiken. Det snöar... på riktigt. Härligt stora flingor som långsamt singlar ned från den vita himmelen. Helst av allt hade jag bara velat plocka fram en pulka, hitta någon fin backe och åka hela dagen. Bli barn på nytt, fly verkligheten...


Måste dock ta en dusch och så ska jag bläddra lite i mina anteckningar inför tentan imorgon.


Kram

Av Evelina - 18 februari 2009 17:30

Känner mig sååååååå ensam och ööööövergiven! *Snyft*. Är det bara jag i hela världen som känner mig megasolo just nu? Börjar fan undra alltså... Om det är någon konstig själ där ute som är sugen på att känna sig helt normal? Ja, då är du välkommen hem till mig. Med mig kan man inte annat än känna sig oerhört lättad över sitt eget liv eftersom man garanterat lär jämföra det med mitt miserabla. Jag har två små pizzor som jag köpte på Willy´s på extrapris. Härligt halvfabrikat. Vi kan ta varsinn!


Har precis kommit ut ur duschen efter en springrunda. Adrenalinet har lagt sig (kanske märks av min patetiska harang här ovanför). Vad händer ikväll då? Inte ett jävla piss! Plugga orkar jag inte. Får ta det imorgon när jag är ledig från praktiken.


Nä, men god natt då!



Av Evelina - 17 februari 2009 17:26

God eftermiddag! Kom precis hem från praktiken. En fullspäckad dag, vilket har resulterat i att jag är grymt trött och min hjärna går på högvarv för att sortera alla intryck. Det har faktiskt varit riktigt kul idag. Har haft saker att göra hela tiden (me like!). Ska vara på praktiken imorgon också sen är jag ledig på torsdag. Ska vara där fredag kväll, tenta på lördag och så dit igen på söndag kväll. Jag lär hålla mig sysselsatt med andra ord!


Huh! På tal om tentan. Jag vet fan inte om jag får in något mer nu alltså... Har pluggat och pluggat och jag önskar verkligen att jag hade haft den idag. Helst igår. Nu måste jag gå och vänta på att tiden ska gå. Urtrist. Nåväl, snart är det ju lördag och så sitter jag där. Frenetiskt bitande på naglarna av nervositet...


Kram

Av Evelina - 16 februari 2009 16:35

I cannot find a way to describe it
It's there inside
All I do is hide
I wish that it would just go away
What would you do
You do if you knew
What would you do

All the pain
I thought I knew
All the thoughts lead back to you
Back to what
Was never said
Back and forward
Inside my head
I can't handle this confusion
I'm unable come and take me away

I feel like I'm all alone
All by myself I need to get around this
My words are cold
I don't want them to hurt you
If I show you
I don't think you'd understand
'Cause no one understands

I'm going nowhere on and on and
I'm getting nowhere on and on and on
I'm going nowhere on and on and off and on and off and on

Take me away
Break me away
Take me away


//Avril Lavigne


Underbar låt. Det var dagens verklighetsflykt...

Kram

Ovido - Quiz & Flashcards