Alla inlägg under april 2008

Av Evelina - 30 april 2008 16:32

Nu blev jag alldeles ställd. Jag hade tänkt att skriva om min meningslösa dag. Klaga lite på allmänna småsaker som jag brukar göra. Jag har bestämt mig för att inte göra det.

    När jag loggade in så hade jag fått en kommentar från Aurosia som medverkade i "Outsiders" för att hon lider av BDD. Hon hade läst min blogg angående just denna sjukdom och jag kände plötsligt att min vardag inte var så viktig längre. Att jag fick stå och köa i typ 7 år inne på Åhléns eller att en ful liten "Smart car" höll på att köra över mig på ett övergångsställe spelar egentligen ingen roll. Jag överlevde ju och mår faktiskt oförskämt bra. Det finns saker som är värre...


Även fast jag inte lider av BDD själv så hoppas jag av hela mitt hjärta att ni som faktiskt gör det får den acceptans som ni förtjänar. Som du sa i programmet och skrev i kommentaren Aurosia, kan man inte veta vad dödsångest är förrän man själv har upplevt det. Även fast det är oerhört tufft för er så kämpa på och ge inte upp.


Många kramar!

   

Av Evelina - 29 april 2008 17:58

Hejsan! Var och hälsade på mormor efter skolan. Hon mådde bra under omständigheterna. Jag tror det var skönt för henne att jag kom så hon fick prata av sig lite. Morfar är inte direkt den snacksaliga typen!


Har precis lagt i en maskin tvätt. Just nu känner jag en klump i magen av stress. Det är så himla mycket just nu som jag måste hinna med. Måste handla (har fått klippa upp tandkrämstuben för att få ut något över huvud taget!), skriva rent föreläsningarna, laga mat och diska (det har jag typ inte gjort på 4 dagar nu, det börjar bli lite smått fullt faktiskt!). Tja, det var väl det. Åh! Ångest!


Hmm... Inför imorgon måste jag planera lite så jag hinner med allt. Det blir väl att plugga lite på morgonen, sen UM, köpa alkohol plus att jag tänkte hitta något snyggt att ha på mig, är så himla trött på allting jag har (synd att det inte finns någon affär där man kan få både alkohol och något snyggt plagg gratis, jag är såååå pank!). Äsch, det får väl gå det med...


Hoppas det blir kul imorgon i alla fall. Jag behöver roa mig lite känner jag.

Kramar

Av Evelina - 28 april 2008 21:19

Hej! Idag satt jag och pluggade till 19. Varför detta pluggande hela tiden kan man ju tänka. Svar: jag försöker få gjort så mycket som möjligt inför helgen så jag slipper tänka på det då. Till valborg ska jag umgås med polare, se på cortégen och festa hade jag tänkt. Inte så trevligt att försöka koncentrera sig dagen efter om man säger så.


Såg nyss på ett program om dysmorfofobi (BDD) och social fobi ("Outsiders"). Stackars människor! Det kan fan inte vara lätt att lida av de sjukdomarna. Det var en tjej som verkligen avskydde sitt utseende och spenderade mer än 6 timmar på att sminka sig, varje dag! Det som är så himla jobbigt är att det bara är hon själv som tycker att hon är ful. Jag tyckte liksom hon såg helt normal ut, faktiskt riktigt söt. Nä, det kan inte vara lätt alltså. Själv tycker man ju att sminkningen (när man nu ägnar tid till det vill säga!) ska gå så snabbt som möjligt. En kvart max!


Idag ringde min mamma under föreläsningen och sa att mormor var på akuten. Det är skrämmande hur man reagerar. Så fort jag hörde henne säga det var det som om någon låtit en isbit åka ned längst ryggraden på mig. Man blir liksom alldeles kall samtidigt som miljoner frågor poppar upp i huvudet på en. Som tur var gick operationen bra.


Jag älskar dig mormor! Du är den bästa mormor som finns!

Puss puss

Av Evelina - 27 april 2008 18:18

Morsning! Äntligen hemma igen (nu har jag faktiskt börjat känna att lägenheten är mitt hem, jag känner mig liksom inte som någon som "tillfälligt" bor här längre, skönt!)! Idag har jag jobbat. Min brukare sov till tolv så jag passade på att slagga också. Skönt att få betalt för att sova!

    Väl hemma har jag varit och handlat lite frukt, mjölk och grädde. Tänkte tina upp några grytbitar i veckan och göra min supergoda köttgryta med potatis. Äsch fan också, kom just på att jag glömt köpa morötter, det måste man ju ha i. Ja, ja, veckan är lång. Jag hinner nog få till en gryta ändå.


För övrigt har jag inte gjort så mycket. Varit ute och sprungit fast jag egentligen inte borde det. Det gör fortfarande ont i halsen och mandlarna är fortfarande lite svullna så jag hade inte direkt världens bästa flås när jag sprang om man säger så. Kunde dock inte låta bli, fick abstinens helt enkelt. Folk undrade säkert vad det var för någon jävla blåsbälg som gett sig ut!

    Känner mig lite grann som en missbrukare. Jag går nämligen just nu och knaprar blå "turkmedicin" för att smärtan i halsen ska dämpas något i alla fall. (Ja, det är lugnt! Det är typ som extra starka Ipren. Mamma köpte dem i Turkiet.).


Näpp, ska strax till J och käka pizza. Jag är huuuuunnnngggrrrriiiiggg!!!!

Kramar

Av Evelina - 26 april 2008 21:41

Mitt liv är tråkigt...

Av Evelina - 26 april 2008 19:20

Hej! Varför förstörs nästan alltid ens planer? Jag hade tänkt att ha värsta mysigt (här i min ensamhet hos mamma och pappa) och se på en VHS-film och käka lite godis. Jag hade lånat den ("Livet från den ljusa sidan") på biblioteket gratis för att det är en film som jag gärna velat se. Men nä då! Videon fungerar inte! Jag blir så trött. Och nä, det var inte för att jag inte kan sätta på den utan det var faktiskt så att den lät som ett jävla tröskverk när jag försökte starta filmen. Men, men, får väl försöka mig på att ladda ner den istället.


Nåväl, får se på något annat. Ska ta en varm dusch nu.

Kram


P.S Det var lika tråkigt på jobbet som väntat...

Av Evelina - 25 april 2008 21:41

Hej! Varit i skolan idag. Hade en föreläsning om njursjukdomar med en föreläsare som på allvar säkert trodde att alla i klassen var intresserade av att bli överläkare i just njurmedicin. No way kan jag säga! Om jag ska vara ärlig nickade jag faktiskt till en stund i mitten. Som tur var hade jag mina underbara kompisar E och M som puttade till mig.


Just nu är jag hos mor och far och har precis betalat mina räkningar. Kvar på kontot: 800 kr, *snyft*. Nä, jag ska vara glad som har en så fin lägenhet och faktiskt har en hyra att betala. Det är inte alla som har det ens. Hmm... Vad har annars hänt då? Ätit entrecote med klyftpotatis (får passa på och lyxa till sig när man är hos päronen) = mumma!


Imorgon är det jobb. Usch! Så är jag själv här hemma hos föräldrarna imorgon. De ska nämligen iväg och se på Lena och Orup imorgon och jag har lovat att hämta dem vid bussen, : ). Har bytt till sommardäck också. Framdäcken är så jävla slitna så jag måste verkligen köpa nya (ännu mer pengar bort, huh!).


Nä, om man skulle ta och lägga sig kanske.

P.S J, du har hjärtat på rätt ställe enligt mamma (vad hon nu menade med det!) D.S

Av Evelina - 24 april 2008 20:52

Hej! Har laddat ner tre filmer idag men jag får typ tusen dampryck för jag kan ju inte öppna dem! Åh, så fruktansvärt retligt... Annars har det inte hänt så mycket. Har pluggat, lagat mat, gått en promenad (kan fortfarande inte springa p.g.a min hals) och ser just nu på "Lyxfällan". Jag kan verkligen inte förstå hur folk kan ha så dålig koll på sin ekonomi.


Imorgon är det lön och csn, tjohoo! Synd bara att allt försvinner på en gång. Hyra, bilförsäkring, tv-avgift (som jag inte förstår varför jag över huvud taget ska betala!), matpengar, you name it! Men man känner sig i alla fall rik för typ 2 minuter, det är inte att förakta.


Näpp, nu vet jag inte vad jag ska hitta på. Är inte ett dugg trött. Måste dock vänta tills B kommer. Hon ska hämta sin cykel.


Usch! Inget har man att se fram emot heller. Imorgon är det fredag med plugg och i helgen ska jag jobba. Det närmsta man har att se fram emot är väl valborg och cortégen med kompisarna. Inte för att jag förstår den samhällssatiren som de visar upp på cortégen men det är alltid kul att umgås med polarna.


Kramar 



Ovido - Quiz & Flashcards