Alla inlägg under maj 2008

Av Evelina - 31 maj 2008 17:26

Lördag idag och fest ikväll. Utgång blir det och jag har längtat efter att få dansa. Det har liksom bara blivit att man varit hemma hos någon på helgen och inte direkt dragit ut någonstans. Men idag ska i alla fall jag ut och förhoppningsvis är det väl några fler som hänger på och skakar sina lurivga. Jag känner för att dra till "Gretas" men tyvärr vet jag minst två som inte vill dit av någon konstig anledning...


Idag har jag varit i stan. Skulle testa min stresstålighet genom att gå i femmanhuset en löningshelg bland mängder av svettiga, flip-flopbeklädda svenskar. Jag klarade väl en timma eller så sen fick jag nog. Tog en chokladmilkshake på McDonald´s och cyklade sedan hem. Ett par asballa skor och en liten kärringportmonnä (som jag verkligen tycker är supergullig!) fick jag med mig hem. Väl hemma tog jag ett krafttag och städade hela lägenheten (nåväl, dammsög i alla fall) och sen tog jag en skrubb, lite vatten och diskmedel och gick ut och tvättade av cykeln lite också (vilket behövdes!).


Jag har börjat att läsa en så grymt bra bok som handlar om en CP-skadad. Det är så himla härligt och läsa om människor som verkligen kämpar och samtidigt har sådan självironi att de kan skratta åt sig själva. Jag har kommit på mig själv efter att ha skrattat högt ett antal gånger när jag läst för att författaren använt så klockrena kommerntarer.


Nu ska jag börja fixa i ordning mig lite smått. Funderade ett tag på att ta ett bad (i badkaret alltså) men ångrade det nästan på en gång. Det är ju så sjukt fint väder ute, inte får man väl bada inomhus då?

Kramar

Av Evelina - 29 maj 2008 18:47

Nu är det över tralalala! Det kändes faktiskt riktigt bra efteråt också. Hoppas verkligen att jag klarade det. Några frågor var jag naturligtvis osäker på men så är det ju alltid. Hade samma kodnummer som första tentan, kanske betyder det tur att ha samma på sista? Nu har jag sommarlov i några månader, härligt! Ska jobba men hjärnvila blir det i alla fall...

    Nu är jag hemma hos mamma och pappa och ska sova över för syrran tar ju som sagt studenten imorgon. Har tvättat bilen som var rejält skiten. Tyvärr blir den smutsig så fort igen. Nu på sommaren mosas det ju en massa insekter på rutan också, vilken inte är så fräscht.


J kände sig ensam och kommer över strax. Har lovat att ta en promenad med mig, vilket jag ska se till att han gör också! Moahahaha...

Kram

Av Evelina - 28 maj 2008 21:01

22.04 kom jag i mål på. Kom nästan precis hem från Slottskogen, har sprungit Blodomloppet på 5 km. *Pust*, nu är det bara tentan kvar imorgon sen är det över! Fan, va jag längtar. Har kommit på världens bästa studentpresent till syrran också. Jag ska dock inte ropa hurra än. Mitt huvud känns just nu lika tomt och ihåligt som om jag inte hade något där alls. Jag tänker liksom inte något på tentan, kan inte ens formulera en fråga. Hmm... Jag hoppas verkligen allt som jag (förhoppningsvis) lärt mig har kommit tillbaka tills imorgon. Det är faktiskt litegrann så att man skriver med hjärnsubstansen som bläck (som en av mina kurskamrater uttryckte det). Fort ned med det på papper medan man kommer ihåg det och sen när man kommer ut ur salen så är det som bortblåst.


Nä, ska lägga mig nu. Lika så bra att sova en lång halvdålig sömn än en kort halvdålig sömn.

God natt!


P.S Fick en muffin av skolan idag med uttgångsdatum idag, generöst (eller inte!). Jag tog en ändå...

Av Evelina - 27 maj 2008 18:32

Nu var det 27 igen... Massa räkningar att betala. Har inte tagit mig för att betala dem än. Ska göra det, strax... Idag var jag på en kass frågestund inför tentan på torsdag. Alla föreläsare var så jävla hemlighetsfulla! (Förutom P-O, Like you!) En del svar fick jag dock. Det jobbiga är att man kommer på de bästa frågorna efteråt. Gillar egentligen inte frågestunder för det är då det går upp för en hur lite man verkligen lärt sig eftersom det känns som att alla andra ställer så himla intelligenta frågor som man själv absolut inte hade tänkt på (eller kan svara på för den delen!).


Hmm... Något mer att förtälja? Nä, tror inte det. Min lilla depressionssvacka är över. På hemvägen måste jag ha haft noll koll på trafiken. Cyklade nämligen och rabblade olika symptom för mig själv. Det är skitjobbigt att komma ihåg vilka som förekommer vid vilken sjukdom. Speciellt när det gäller hjärta och lungor.


Nåväl, inget mer plugg för idag i alla fall. Ha det göttans alla ni andra som till skillnad från mig kan njuta av det vackra vädret ute.

Pussar

Av Evelina - 26 maj 2008 10:55

Jag är rädd för att jag snart inte orkar mer. Jag har gått med någon slags klump i magen nu ett bra tag. Ibland lyckas jag faktiskt riktigt bra med att tränga undan den, men ibland... Då är det som om den bara vill upp. Upp någonstans där den kan täppa till ordentligt, så att man aldrig behöver tänka mer på den...

    Varför finns den över huvud taget? Jag vet inte, men någon jävla anledning måste det ju finnas (ja, jag erkänner, jag är ett stort fan av orsaks och verkan-teorin...), eller? Nä, nu får jag sluta innan jag kör huvudet i väggen (något som ett antal personer antagligen tror att jag redan gjort för längesedan).


Tre dagar kvar till tentan... *suck*

Av Evelina - 24 maj 2008 11:31

Har precis varit och handlat på Willy´s, lika hysteriskt idag som det brukar vara (något lättare kanske). Sen gick jag in på ÖB för att köpa 2 liter cola för tio spänn och som vanligt är det något pucko som inte fattar att det är MAX 6 st var! Jag menar, vad är det som är så jävla svårt att förstå. Man får liksom inte köpa 24 st då! Åh, *suck*.


Idag är tanken att jag och några andra ska hem till V och se på ESC. Det ska bli kul. Tänkte att jag skulle cykla dit, så himla långt kan det ju inte vara, eller? Nä, nu ska jag plugga lite. M kommer runt två och så ska vi plugga lite tillsammans. Vi pluggade psykiatri igår och jag måste säga det att man lär sig jäkligt mycket av att vara två. Det är lättare att hålla sig till det man ska göra och inte sväva iväg.


Kramar


P.S Jag är fattig! *Buäää*

Av Evelina - 22 maj 2008 19:11

Jag klarade det! Jag blev godkänd på tentan, tjohoo! Fan, jag har aldrig känt mig så osäker på en tenta förut men det gick ju hem ändå. Nu har jag bara en på torsdag nästa vecka sen är det "sommarlovet" som hägrar. Det är snart, tiden går fort... Fast lov vet jag ju inte om det blir direkt. Ska bara jobba i princip men det blir ändå som ledigt för mig. "Hjärnvila" åtminstone, gud va skönt det ska bli!


Idag satt jag på biblioteket i något som kändes som ett halv sekel typ. Nu när jag sitter här hemma känns det som jag har glömt allt men förhoppningsvis har väl något fastnat. Efter det cyklade jag lättat därifrån och parkerade utanför Kungsportsläkarna. Tog min tredje Hepatit B-spruta. Nu är det bara ett test kvar för att se om jag bildat några antikroppar mot viruset (det får vi ju verkligen hoppas!).


Åh, jag längtar verkligen till torsdag klockan ett på eftermiddagen. För då är det över... Då har jag bara uppgiften att hitta en lagom bra studentpresent till syrran, vilket inte är det allra lättaste direkt! Hon har inte sagt någonting över huvud taget som hon vill ha. Har bara sagt att hon INTE vill ha några smycken (så där rök ju det...). Nåväl, den dagen den sorgen.


Nu ska jag strax tvätta *suck*, booooring!

Kramar

Av Evelina - 21 maj 2008 18:36

Jag har en ny favoritlåt, "Du" av Eva Dahlgren. Den är så himla vacker... Vad har jag gjort idag då (förutom att jag lyssnat på den låten typ fem gånger eller något!)? Jo, jag har pluggat, lagat mat (jag var så himla sugen på snitzel men det hade jag inte så jag panerade en kycklingfilé istället, det var faktiskt riktigt gott!) och pratat med mamma. På söndag ska jag bjuda hem mamma, pappa och eventuellt mormor och morfar på tacos. Det är så tråkigt att äta det själv så jag tänkte att jag passar på att bjuda hit dem på Mors dag. Efteråt ska vi gå på bio, vilket var ett bra tag sedan jag var på. Ska se den nya Indiana Jones-filmen. Jag längtar redan...


Hmm... Jag undrar om jag ska gå ut och spring en sväng. Nu orkar jag nämligen inte plugga mer. Man kan ju inte sitta hur länge som helst, eller? Då blir man ju knäpp!


Adjö!

Ovido - Quiz & Flashcards