Alla inlägg den 6 februari 2008

Av Evelina - 6 februari 2008 17:00

Jag har alltid fascinerats över människor som har talangen att för en stund spela och agera någon helt annan person än den man är. Jag tänker främst på skådespelare. Ta Johnny Depp till exempel. Han kan ju spela i princip vem som helst. Såg på Sweeney Todd (vet ej exakt stavning tyvärr!) häromdagen och det var ju inte direkt någon lätt person han skulle spela där. Det är få förunnat att kunna spela en hämndlysten, psykopatiskt mördare så "bra" som han faktiskt gör. Just johnny Depp är nog en person som de flesta personer på ett eller annat sätt har berörts av.

Vem har exempelvis inte skrattat åt kapten Jack Sparrow, gråtit en skvätt åt Edward Scissorhands miserabla öde, eller bara tyckt han varit oerhört snygg i "Cry Baby"? 

Nä, mer Depp på rulle vill i alla fall jag se. Fast det där med hämndlysten, psykotisk mördare vet jag inte om jag skulle vilja vara "bra" på att spela... 

Ovido - Quiz & Flashcards