Direktlänk till inlägg 23 mars 2008

Den ofrivilliga kraften

Av Evelina - 23 mars 2008 21:39

Varför är livet så komplicerat? Varför är det så svårt att vara nöjd? Det är få stunder i mitt liv då jag varit riktigt nöjd och tillfreds med mig själv. Vad beror det på? Trots att jag är glad och mår bra så är det inte tillräckligt, jag vill alltid ha mer. Det känns som om det alltid finns något som kan förbättras eller förändras...


Kanske beror det på att jag i hela mitt liv strävat efter att vara bäst i allt. Få bra betyg, springa Göteborgsvarvet på en bra tid o.s.v Men vart har all denna strävan lett mig egentligen? Hit där jag befinner mig nu antagligen, men... Var det värt det? Alla de stunder då jag gråtit över att jag inte kunde något mattetal eller när jag förlorat en karatetävling till exempel. Var det värt det? Nej, jag tror faktiskt inte det.


Innerst inne vet jag att jag sätter alldeles för stor press på mig själv. Det är dock ofrivilligt. Det är som en osynlig kraft som styr mig. Som säger åt mig att kämpa fast det egentligen är helt lönlöst. Varför? Tja, säg det. Det vet jag inte, men jag är dock säker på att om jag inte hade den här kraften som styrde mig så skulle jag gå under.

    Samtidigt som jag hatar den för att den ignorerar mina känslor ibland så inger den även ett visst hopp i de stunder då allt bara känns helt åt skogen. Den får mig att ta nya tag, att tänka framåt...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 31 mars 2009 17:58

Under dagens föreläsning kom jag fram till att det är två speciella ord som jag tycker låter hemkt otrevliga. Det ena är mollusk och det andra är ögonbulb. Huh! Mollusk låter typ som någon hårig kvalstertyp och ögonbulb, ja, vad ska man säga. Tänker ...

Av Evelina - 30 mars 2009 20:12

Kan man verkligen gå och lägga sig kvart över åtta??? Har så förbannat tråkigt så kan ju lika gärna göra det......

Av Evelina - 30 mars 2009 18:40

"Män slår kvinnor, män nedvärderar kvinnor, dominerar dem, våldtar dem, trakasserar dem, dödar dem och sviker dem. Eller också skär de av deras könsorgan, tar livet av dem som nyfödda, tvingar dem att gå gömda bakom slöja, låser in dem, hindrar dem f...

...

Av Evelina - 21 mars 2009 22:11

God kväll! Är inte trött... Måste sova... Imorse provade jag att springa lite lätt. Gick pissdåligt. Fan att jag är så in i helvete envis. Under hela tiden när jag sprang, lidandes, så tänkte jag att snart går det över. Det lättar snart. Så fan helle...

Av Evelina - 17 mars 2009 21:46

Stora maskiner som man ser på byggarbetsplatser, typ grävskopor och ångvältar är äckliga (och ångvält by the way, vilket jävla namn, säg ångvält tio gånger så ser ni vad jag menar). Jag vet inte varför jag har kommit fram till detta men varje gång ja...

Ovido - Quiz & Flashcards