Alla inlägg den 6 januari 2008

Av Evelina - 6 januari 2008 16:40

Jag tänker mycket. Kanske inte på de allra bästa sakerna här i världen alltid, men jag tänker i alla fall. Jag har en åsikt. Den kan bli medhållen eller kritiserad men den finns i alla falll där. Ibland har jag tänkt att det skulle vara oerhört skönt om man slapp tänka någon gång. Bara lägga sitt liv totalt i någon annans händer. Slippa att ha ett val. För det har vi alltid, vare sig vi vill det eller ej. Det enda vi inte kan välja själva det är ju att vi dör. För det gör vi alla så småningom (snart kommer det väl dock någon galen knäppskalle som uppfinner en bromsmedicin mot det naturliga åldrandet också, skulle inte förvåna mig!). 


Men just det att vi slapp välja och oavsett hur allting blev så var man nöjd med det. Jag undrar om det skulle gå? Förmodligen inte. För som det är i den här världen så skulle säkert någon jävel (som då hade fått förmågan att fatta egna beslut av någon konstig anledning) komma på tanken att utnyttja alla andra ont anade människor. Fast å anda sidan skulle de ju inte veta om det. Hmm... tror jag stoppar där, det blir lite för mycket känner jag.


Min poäng är i alla fall att man ska försöka vara nöjd med det lilla man har. En sådan sak som att tänka. Det ska vi nog vara glada för att vi kan. För personligen skulle jag tycka det var fruktansvärt tråkigt om det var någon som bestämde konstant över mig hela tiden. Fast vissa vill ju leva så frivilligt i och för sig, så jag ska väl inte säga för mycket angående den punkten. Som sagt så skulle jag tycka det var skönt någon gång då och då att slippa tänka och att ha olika val att stå inför, men för alltid? Nej tack!


Adjö! Kom just att tänka på en sak... 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards