Direktlänk till inlägg 4 januari 2008

Att bli älskad...

Av Evelina - 4 januari 2008 11:02

Hur blir man älskad av någon egentligen? På riktigt? Sitter just nu i den lagom nedsuttna soffan och funderar över livet. Tittar ut genom fönstret, det är faktiskt sol. En fågel till synes utan några bekymmer i världen flyger förbi. Undrar vad den tänkte på precis nu? Det vet jag inte och lär heller aldrig få reda på det, men något som jag med säkerhet vet är att jag tänker på en massa, hela tiden. Jag tänker ibland så mycket så att det känns som om det bästa vore om huvudet trillade av eller något så att man slapp allting. 


Just nu känner jag mig bara så himla otillräcklig. Jag vill kunna orka med allt. Jag vill kunna glädja människor och veta att de innerst inne verkligen tycker om mig. Jag vill kunna göra saker som jag vet uppskattades. Men mest av allt skulle jag nog vilja bli älskad, på riktigt. Det är inte så att jag inte har försökt bli det men gudarna ska veta att det är sannerligen inte så lätt!


När jag försöker så är det som om Du inte märker det. Jag blir osynlig i skuggan av Dig. Jag kämpar och sliter men Du försvårar allt. Inombords känns det ibland som om Du verkligen trampar på mig. Spottar på mig som om jag vore någon jävla spottkopp avsedd för just Dig. Förnedrad. Du gör mig så olycklig men ändå... älskar jag Dig. Jag vet inte hur jag ska bära mig åt. Hopplösheten bara väller över mig som en seg, kletig massa som vägrar försvinna. Kan man älska någon som man hatar? 

Ja, det kan man...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 31 mars 2009 17:58

Under dagens föreläsning kom jag fram till att det är två speciella ord som jag tycker låter hemkt otrevliga. Det ena är mollusk och det andra är ögonbulb. Huh! Mollusk låter typ som någon hårig kvalstertyp och ögonbulb, ja, vad ska man säga. Tänker ...

Av Evelina - 30 mars 2009 20:12

Kan man verkligen gå och lägga sig kvart över åtta??? Har så förbannat tråkigt så kan ju lika gärna göra det......

Av Evelina - 30 mars 2009 18:40

"Män slår kvinnor, män nedvärderar kvinnor, dominerar dem, våldtar dem, trakasserar dem, dödar dem och sviker dem. Eller också skär de av deras könsorgan, tar livet av dem som nyfödda, tvingar dem att gå gömda bakom slöja, låser in dem, hindrar dem f...

...

Av Evelina - 21 mars 2009 22:11

God kväll! Är inte trött... Måste sova... Imorse provade jag att springa lite lätt. Gick pissdåligt. Fan att jag är så in i helvete envis. Under hela tiden när jag sprang, lidandes, så tänkte jag att snart går det över. Det lättar snart. Så fan helle...

Av Evelina - 17 mars 2009 21:46

Stora maskiner som man ser på byggarbetsplatser, typ grävskopor och ångvältar är äckliga (och ångvält by the way, vilket jävla namn, säg ångvält tio gånger så ser ni vad jag menar). Jag vet inte varför jag har kommit fram till detta men varje gång ja...

Ovido - Quiz & Flashcards