Direktlänk till inlägg 15 januari 2008

En röd gubbe och en trotsig tant

Av Evelina - 15 januari 2008 17:49

Igår satte jag mig på cykeln och började trampa iväg till skolan som jag brukar göra. Det var inget särskilt med den här dagen, den var precis som alla andra. Lite småtrist väder och som vanligt svettades jag på grund av för mycket kläder (jag har fortfarande inte insett att det är högst onormalt med vargavintrar här i Göteborg).

    Plötsligt händer det... Jag står och väntar på grönt ljus vid ett övergångsställe. Bredvid mig har jag en tant (drygt 60 bast ungefär). Hon håller en blårutig dramatenväska krampaktigt i höger hand och jag hör henne småmuttra för sig själv. Sen avbryts plötsligt mitt tänkande på kommande föreläsning av att tanten, utan att bry sig, bara kliver rätt ut i gatan. Trots den röda gubben! Bilarna som står och väntar på grönt ljus får ju det naturligtvis och den första taxibilen i kön tutade så mycket och högt så att jag trodde tanten skulle få en hjärtattck och dö på fläcken. Huh!


Med den här lilla berättelsen ville jag bara slå ett slag för rödljusen. Även fast man ofta blir lite smått irriterad på dem så finns de där för ett skäl; att rädda liv. Och till er som känner att ni bara måste spara de där tre sekunderna genom att springa över medan det fortfarande är rött borde ta er en tankeställare. Nästa gång kan det ju faktiskt vara någon av er som ligger där med ett brutet ben på grund av att någon kört på er. Inte så kul kanske...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 31 mars 2009 17:58

Under dagens föreläsning kom jag fram till att det är två speciella ord som jag tycker låter hemkt otrevliga. Det ena är mollusk och det andra är ögonbulb. Huh! Mollusk låter typ som någon hårig kvalstertyp och ögonbulb, ja, vad ska man säga. Tänker ...

Av Evelina - 30 mars 2009 20:12

Kan man verkligen gå och lägga sig kvart över åtta??? Har så förbannat tråkigt så kan ju lika gärna göra det......

Av Evelina - 30 mars 2009 18:40

"Män slår kvinnor, män nedvärderar kvinnor, dominerar dem, våldtar dem, trakasserar dem, dödar dem och sviker dem. Eller också skär de av deras könsorgan, tar livet av dem som nyfödda, tvingar dem att gå gömda bakom slöja, låser in dem, hindrar dem f...

...

Av Evelina - 21 mars 2009 22:11

God kväll! Är inte trött... Måste sova... Imorse provade jag att springa lite lätt. Gick pissdåligt. Fan att jag är så in i helvete envis. Under hela tiden när jag sprang, lidandes, så tänkte jag att snart går det över. Det lättar snart. Så fan helle...

Av Evelina - 17 mars 2009 21:46

Stora maskiner som man ser på byggarbetsplatser, typ grävskopor och ångvältar är äckliga (och ångvält by the way, vilket jävla namn, säg ångvält tio gånger så ser ni vad jag menar). Jag vet inte varför jag har kommit fram till detta men varje gång ja...

Ovido - Quiz & Flashcards