Alla inlägg den 15 oktober 2008

Av Evelina - 15 oktober 2008 18:33

*Djup tillfredställande suck*. Nu är jag mätt och för en gångs skull lyckades jag tillaga något som jag faktiskt tyckte var riktigt gott.

    Nu börjar jag seriöst fundera på om jag är knäpp, på riktigt alltså. När jag skulle gå in i tvättstuga för att lägga tvätten i tumlaren så var det släckt. Inget konstigt med det, eller hur? Grejen var att när jag letade efter strömbrytaren så kan jag svära på att jag kände att någon tog på min högra axel. Jag blev så jävla skraj så jag skrek till och kastade ifrån mig nycklarna. Efter att jag fått tänt så insåg jag dock att det omöjligt skulle kunna ha varit någon där. Jag inbillade mig nog men fan vad rädd jag blev. Adrenalinpåslag gånger typ tusen!


Usch! Måste diska... och städa... *suck igen* (dock ej en tillfredställande). Idag hade jag föreläsning om beroende. Det var jävligt intressant faktiskt. Fick reda på att choklad (framför allt mörk) är väldigt beroendeframkallande. Det är som en liten "cocktail" av många beroendeframkallande ämnen. Det innehåller både fett, socker och amfetamin (ja, faktiskt!!!). Jag lärde mig också att trimetylfentanyl (även kallat Krokodil bland missbrukare) är 5000 gånger starkare än morfin, det du! Snacka om smärtlindring. Gäller att dosera rätt!


Just nu känner jag bara för att lägga mig och typ dö på sängen eller något. Det kan jag dock inte på grund av en mängd olika orsaker. 1. Mina sängkläder är i tvätten. 2. Jag har en massa annat som jag måste hinna med. 3. Jag hade nog blivit ett ganska illaluktande lik, måste ju tänka på grannarna.


Nä, dags för ett krafttag...


Kram


P.S Du har rätt Mikael, jag kommer verkligen inte ihåg vem du är. Du gav mig inte särskilt många ledtrådar som kunde friska upp mitt minne. By the way har jag äntligen lyckats komma in i en period där jag faktiskt trivs att vara ensam.

Ovido - Quiz & Flashcards