Alla inlägg den 7 april 2008

Av Evelina - 7 april 2008 13:32

Vilket underbart väder! Det började ju lite halvkasst med snö (inte för att jag har jättemycket emot snö men nu tycker jag faktiskt det är lite sent för det) och sen sken det upp. Jag tycker det är så kul med hur vädret påverkar oss. Som idag til exempel. Strålande solksken när jag cyklade hem efter föreläsningen och jag kunde verkligen se hur folk njöt. Det var personer som satt och läste tidningen på parkbänkar, några satt och pratade och åt en glass och ytterligare några satt bara och lapade så mycket av de svaga strålarna som det kunde komma åt. Härligt!


Förutom att värma oss är solen en otrolig källa till glädje. Jag kom ihåg när jag var barn och hade tio veckors sommarlov. Jag var ju ute jämt! Badade, lekte i skogen, klättrade i träd, ja till och med barbiedockorna tog sig en charterresa ut i det fina vädret. Faktum är att jag bara har minne av att det var sol hela tiden. Inte sådana här regniga och tråkiga somrar som det är nu för tiden. Minsann, det var allt en härlig tid. Nu är det bara jobb och skola som gäller. På tal om skola så måste jag ta och slå upp kursböckerna nu (så jag känner mig lite ambitiös i alla fall).


Sol i sinne, brun inne (eller hur var det nu igen??)

 Kramar

Ovido - Quiz & Flashcards