Direktlänk till inlägg 28 april 2008

BDD - Body Dysmorfic Disorder

Av Evelina - 28 april 2008 21:19

Hej! Idag satt jag och pluggade till 19. Varför detta pluggande hela tiden kan man ju tänka. Svar: jag försöker få gjort så mycket som möjligt inför helgen så jag slipper tänka på det då. Till valborg ska jag umgås med polare, se på cortégen och festa hade jag tänkt. Inte så trevligt att försöka koncentrera sig dagen efter om man säger så.


Såg nyss på ett program om dysmorfofobi (BDD) och social fobi ("Outsiders"). Stackars människor! Det kan fan inte vara lätt att lida av de sjukdomarna. Det var en tjej som verkligen avskydde sitt utseende och spenderade mer än 6 timmar på att sminka sig, varje dag! Det som är så himla jobbigt är att det bara är hon själv som tycker att hon är ful. Jag tyckte liksom hon såg helt normal ut, faktiskt riktigt söt. Nä, det kan inte vara lätt alltså. Själv tycker man ju att sminkningen (när man nu ägnar tid till det vill säga!) ska gå så snabbt som möjligt. En kvart max!


Idag ringde min mamma under föreläsningen och sa att mormor var på akuten. Det är skrämmande hur man reagerar. Så fort jag hörde henne säga det var det som om någon låtit en isbit åka ned längst ryggraden på mig. Man blir liksom alldeles kall samtidigt som miljoner frågor poppar upp i huvudet på en. Som tur var gick operationen bra.


Jag älskar dig mormor! Du är den bästa mormor som finns!

Puss puss

 
 
Aurosia

Aurosia

30 april 2008 06:01

Ja, jag lider verkligen med Malin som är den tjej som måste spendera så lång tid på att ens våga möta en annan människa. Jag är alltså den andra tjejen som medverkade och jag har varit i Malins fotspår. Idag mår jag bättre, dock kan det fortfarande ta timmar för mig med.

Men jag beundrar Malin som vågar ställa upp trots att hon nästan får dödsångest [som jag dock fick efter att ha sett programmet :/]

http://www.theheartbeatofadoll.blogg.se

 
Candy

Candy

27 augusti 2008 06:57

Det värsta är ju dessutom att man [i alla fall jag[ önskat att procedurerna varit mindre omständliga & därmed tagit kortare tid. Jag skulle också vilja kunna dra på lite mascara & sätta upp håret i en tofs & känna att det är okej att gå ut på det sättet. men det gör jan inte & tvånget gör att proceduren tar längre tid på kvällen.

Hur som helst är det skönt att läsa om en person som inte lider av BDD, som i alla fall inte är fylld av fördomar & tycker att det inte kan klassas som en sjukdom eftersom alla kan känna sig fula ibland. Känns som att många som inte hört om sjukdomen tidigare eller känne en nära drabbad bär på de uppfattningarna. Vad bra att du kunde känna medlidande med personerna! You rock!

http://istillbite.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 31 mars 2009 17:58

Under dagens föreläsning kom jag fram till att det är två speciella ord som jag tycker låter hemkt otrevliga. Det ena är mollusk och det andra är ögonbulb. Huh! Mollusk låter typ som någon hårig kvalstertyp och ögonbulb, ja, vad ska man säga. Tänker ...

Av Evelina - 30 mars 2009 20:12

Kan man verkligen gå och lägga sig kvart över åtta??? Har så förbannat tråkigt så kan ju lika gärna göra det......

Av Evelina - 30 mars 2009 18:40

"Män slår kvinnor, män nedvärderar kvinnor, dominerar dem, våldtar dem, trakasserar dem, dödar dem och sviker dem. Eller också skär de av deras könsorgan, tar livet av dem som nyfödda, tvingar dem att gå gömda bakom slöja, låser in dem, hindrar dem f...

...

Av Evelina - 21 mars 2009 22:11

God kväll! Är inte trött... Måste sova... Imorse provade jag att springa lite lätt. Gick pissdåligt. Fan att jag är så in i helvete envis. Under hela tiden när jag sprang, lidandes, så tänkte jag att snart går det över. Det lättar snart. Så fan helle...

Av Evelina - 17 mars 2009 21:46

Stora maskiner som man ser på byggarbetsplatser, typ grävskopor och ångvältar är äckliga (och ångvält by the way, vilket jävla namn, säg ångvält tio gånger så ser ni vad jag menar). Jag vet inte varför jag har kommit fram till detta men varje gång ja...

Ovido - Quiz & Flashcards