Alla inlägg under april 2008

Av Evelina - 23 april 2008 18:56

P.S 56 % boknörd. Rekomenderades att köpa läsglasögon och vara med i någon bokcirkel eller vad det stod. Som vanligt när det gäller mig och datorer så kunde jag inte få in resultatet. Synd...

Av Evelina - 23 april 2008 18:29

Nu tänkte jag klaga (igen, känns som att jag alltid gör det, men va fasen, jag är ju bara människa och det är ju sådant vi älskar att sysselsätta oss med). Jag avskyr ett visst djursläkte. Faktum är att jag verkligen hatar dessa varelser. Jag pratar om duvor. Och då menar jag inte de romantiska och helvita duvorna man kan se på tv:n ibland, utan de skitna, smutsgrå och äckliga som finns här i Göteborg. Usch! Ja, men de är ju ta mig tusan helt dumma i huvudet! Tror att de äger stan! Var typ en mm från att köra på en fet jävel som gick och spatserade mitt på cykelbanan samtidigt som han/hon åt på någon gammal pommes frites eller något. Åh! Blir så frustrerad. Varför finns de över huvud taget? De är bara i vägen och de skiter och sprider smittämnen. (Nu får jag väl någon galen djurrättsaktivist på mig men det skiter jag fullkomligt fan i om jag ska vara ärlig! Jag hatar duvor och det står jag för!)


Nu när jag ändå är igång tänkte jag att jag kunde klaga lite till. Förutom vissa djur som jag nämnt ovan så är det ett till släkte jag stör mig på, nämligen människosläktet. Och speciellt fula och allmänt irriterande tanter. Varför ska dessa bredarslade kärringar få den korkade idén för sig att de ska ut och cykla? Kan någon tala om detta för mig? Och varför i hela fridens namn ska de blockera upp HELA cykelfilen med knapp styrfart? Det är verkligen en gåta...


Personligen så har jag fortfarande skitont i halsen, är trött och ensam. Får väl dämpa min sorg i en godispåse sen kanske. Något positivt idag är att jag klarade min praktiska examination, tjohoo! Fick subkutan injektion och klarade det "galant" trots att jag var rätt skakis.


Och till alla andra människor och djur som inte är av de sorter jag nämnt ovan; ha en trevlig kväll!

Av Evelina - 22 april 2008 19:02

Jag lider... Det känns som om någon bokstavligt talat kört ned tre kilo bomull i halsen på mig. När jag trycker på halsvenerna gör det skitont och när jag tittar i spegeln ser jag två utbuktningar på vardera sidan om den där grejen som hänger ned (gomspene heter det visst). Jag befarar det värsta, att det är halsfluss, men jag har i och för sig inte sett några vita små "paket" i halsen så jag vet inte. Det kom utan förvarning alls i morse. Pang! Och så hade jag bara asont! Hmm... Rätt mysko egentligen. Morsan sa att jag skulle boka tid hos läkaren men de hade inte tid förrän vecka 19! Men hallå! Jag kan ju för fan ha dött tills dess (nästan i alla fall)! Dah!


Idag var jag i skolan till 17.45 Övade inför min praktiska examination som är imorgon *gulp*. Kan bara säga att typ allt gick fel idag så jag hoppas verkligen att jag kommer ihåg allt till imorgon då det verkligen gäller. Usch! Skriftliga tentor är väl en sak men praktiska. Nä, det gillar jag inte. Bara tanken på att ha en jävla höklärare stirrande på en och som registrerar minsta fel får mig att må illa.


Nähepp, om man skulle kolla lite i FASS kanske (har skrivit upp alla möjliga läkemedel jag kan få i injektionerna imorgon för att vara lite extra förberedd). Har verkligen ingen lust. Känner mig astrött! Kan ju bero på den långa skoldagen men det kan ju faktiskt vara min "sjukdom", *buää, vill inte vara sjuk, snyft*.


Många kramar

Av Evelina - 21 april 2008 18:20

Min dag har varit en normal, tråkig måndag. Pluggat lite, varit på en föreläsning om tarmsjukdomar (var lite lustigt när föreläsarn sa att tarmsjukdomar var det bästa hon visste och entusiastiskt visade oss några äckliga bilder på tarmar, huh!), lagat en tacopaj (god!), pluggat lite till och haft tvättstuga (I love min tvättstuga, den är bäst!). Mer har jag inte riktigt lyckats klämma in faktiskt. Ska i och för sig strax åka till IKEA med J, ska bli lite kul. Funderar på att springa en tur sen också. Får se om jag orkar.


"Den som gapar efter mycket tappar ofta hela stycket" (mig i ett nötskal!).

Mors!

Av Evelina - 20 april 2008 17:57

Bakis... Var på grillfest igår. Det var trevligt. Idag har det inte hänt så mycket. Sov till 16, masade mig (motvilligt) upp och bestämde mig för att ta en promenad för att få bort lite av dåsigheten. Det hjälpte. Måste säga att jag verkligen älskar östra delen av Göteborg. Om jag fick välja den plats jag helst skulle vilja befinna mig på så är det definitivt Härlanda Tjärn när det är soligt och varmt. Det är så himla gó stämning på något sätt. Alla går omkring och verkar faktiskt genuint lyckliga. Oavsett om det är ett nyförälskat par som går hand i hand eller om det är en ensam tant med sin rollator.

    På tal om stämning. Det är rätt intressant att man kan prata om något så abstrakt. Jag menar, det är ju lätt att säga att en filt är mjuk eftersom det är något konkret man kan ta på. Fast å andra sidan säger man ju ibland att stämningen "gick att ta på" så det kan väl nästan klassas till den kategorin också. Nästan i alla fall...


Nä, idag får det bli en pizza med J och något kul att titta på kanske. Ska prova Stabbes pizzeria idag. De går rykte om att pizzorna där ska vara "görgóa" enligt mormor. Får se sen om det stämmer...


Kramar

Av Evelina - 19 april 2008 13:16

Vad ska jag hitta på? Hmm... Nu har typ halva dagen gått och jag har inte gjort något vettigt över huvud taget! Paniken och känslan av hopplöshet börjar sakta men säkert inta min ofokuserade hjärna. Det är strålande väder ute men ändå känner jag inte för att gå ut. Det känns dock som att man måste. Det är det jobbigaste med årstiderna där solen är framme; man måste vara ute. Måste "njuta" av solens strålar. Bah!


Kan inte lyssna på musik heller för min iTunes är helt fucked upp! Blir vansinnig! Varför är det aldrig något med de här jälva datorerna som kan fungera som de ska?!


Nä, får väl ta och pallra mig ut då. Fast egentligen har jag bara lust att inte göra någonting... Fast å andra sidan, vem vet? Jag kanske finner "motivationen" någonstans på vägen? Det får vi ju verkligen hoppas...


Bye, bye

Av Evelina - 18 april 2008 16:39

Idag ska jag vara kultiverad. Jag ska vara så himla kultiverad så ni anar inte. Jag ska gå på teater, jajemän! Funderar på att köpa mig en basker och ett par gröna klotrunda glasögon bara för att. Ska på Open Jam på Pustervik för jag känner en som ska uppträda (trolleri). Ska faktiskt bli kul.


För övrigt har jag varit i skolan idag, som vanligt. Astma, KOL och andra lungsjukdomar stod på schemat. Måste säga att man utvecklar lätt hypokondri när man läser om sådant här. Alltid är det något symptom (eller flera också för den delen!) som stämmer in på en själv.


Hmm, får se vad som händer ikväll. Inga planer alls faktiskt...

Adios!

Av Evelina - 17 april 2008 16:04

Sitter i skolan. Är så himla trött på allting! Aseptisk teknik my ass! Nu orkar jag faktiskt inte mer. Känner att jag måste komma ut och springa. Det har blivit min nya terapi. Underbart att bara fly undan verkligheten en stund. Fysisk träning gör att jag kan slappna av för en stund, slippa tänka på saker som måste göras.

    Dessutom ger det en endorfinfrisättning ("Må-bra-hormon"), vilket dämpar smärta och gör att man känner sig härligt tillfredställd (i alla fall för en liten stund). Lärde mig när jag såg ett avsnitt av "Dr House" att endorfiner även frisätts när man skär sig...


Nä, om man skulle pallra sig iväg då kanske...

Ovido - Quiz & Flashcards