Alla inlägg den 3 november 2008

Av Evelina - 3 november 2008 17:45

Varje dag när jag cyklar poppar de upp en massa tankar som jag aldirg riktigt får tid att tänka över annars. Idag till exempel: När ett par, bestående av två personer med motsatt kön (alltså en kille-tjej, man-kvinna, gubbe-tant o.s.v.), ska korsa cykelbanan så är det alltid personen av det manliga könet som gör det kvinnliga könet uppmärksam på att det faktiskt finns cyklister och hejdar dem således från att bli brutalt påkörda. Varför är det alltid killen/mannen/gubben som gör detta? Jag har två teorier:

1. De har en medfödd beskyddarinstinkt som gör dem uppmärksamma på farliga saker i tillvaron (i detta fall cyklister), varvid de förhindrar en olycka genom att stoppa den ouppmärksamma tjejen/kvinnan/tanten genom att föra ut armen framför dem.

2. Tjejen/kvinnan/tanten tjötar så in i helvete mycket att det redan efter två minuter har slutat lyssna och då har möjlighet att fästa uppmärksamheten på annat än själva samtalet (som då brukar utgöras av en monolog från det kvinnliga könet).

Hmm... Jag har inte rikigt något som styrker någon speciell teori men det tåls att tänka på tycker jag.


Idag hade jag och min pluggrupp en träff med vår handledare gällande vårt arbete. Sammanfattning: vi har mycket bra material men vi behöver sortera in det lite bättre, ordna strukturen så att säga. Ska arbeta med det imorgon, får se hur det går.


Kram


P.S Till er killar som tydligt roas av att läsa min blogg: jag är INTE intresserad av någon just nu och ni ska fullkomligt skita i mitt sexliv! Det angår endast mig och ingen annan, frågor? M, vad jag har för förhållande till J har inte du med att göra. Om du är så jävla intresserad kan du väl fråga honom. Hoppas du får ett tillfredställande svar. Tack på förhand.

Ovido - Quiz & Flashcards