Alla inlägg den 23 november 2008

Av Evelina - 23 november 2008 17:20

God kväll! Äntligen är denna helg över. Jag har jobbat... Nu ska jag bara ta det lugnt ikväll. Ta en promenad kanske. Det är ju så förbannat kallt ute bara. Men jag ska inte klaga. Hellre så det biter i kinderna än att det regnar. Jag har nare, det känns.


Vad har hänt annars i mitt liv då, sen typ i fredags. Hmm... Ingenting faktiskt. När jag körde hem från jobbet förut så kunde jag inte låta bli att förundras över vissa människor. Varför i helvete kör man i 80 km/h på en 90-väg?! Men alltså, det finns ingen som helst logik i det över huvud taget. En sak hade väl varit om det var halt ute men annars? Varför? Man irriterar ju bara upp lättirriterade personer (exempelvis mig) och inte fan gör man någon annan lycklig heller, det kan jag lova! Så ni fisnissar som har för vana att köra i 80 km/h på en 90-väg (eller för den delen i 60 km/h på en 70-väg, ni hajar va?), jag är extremt intresserad av varför ni gör detta så ni får gärna höra av er. Personligen tycker jag att ni utgör en trafikfara.


Ska besiktiga bilen den 14 januari. Huh! Blir det att jag måste övertala farsan att byta typ hela bilen (oljetråg, bromsslang och så var det något mer som jag inte kommer ihåg plus att ena lampan var felinställd) som sist så vete fan om jag inte säljer skrället. Nä, så ska jag kanske inte säga. Den har ju startat på en gång nu när det har varit kallt och jag har lätt kunnat tuffa iväg dit jag ska. Trots en del förspillda tårar så gillar jag min bil ändå.


Imorgon är det praktik och sexkurs som gäller. Känner mig redan trött. Det får nog bli en hyfsat tidig kväll idag.


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards