Alla inlägg den 30 november 2008

Av Evelina - 30 november 2008 18:32

Väntar på att min exotiska måltid bestående av ugnsuppvärmd fiskgratäng av märket halvfabrikat ska bli färdig. En milt sagt mindre upphetsande sysselsättning. Är verkligen ashungrig så det gör nog inget att det är mindre gott. Det kommer garanterat att slinka ner ändå. Måste laga mat i veckan så jag har lite matlådor, det börjar bli sorgligt tomt på det området. Det är ju så förbannat tråkigt bara. Hade jag tyckt matlagning var kul så hade jag med glädje ställt mig och lagat kulinariska måltider varje dag, men nu är jag dessvärre inte lagd åt det hållet. Typiskt...


Ikväll blir det film och godis. Ensam... Nä, inga tycka-synd-om-mig-själv-fasoner nu, det kan jag klara mig utan. I veckan blir det praktik och jobb som PA. Full rulle från måndag till söndag. Tror bara att jag är ledig på torsdag. Veckan därpå blir det lite lättare som tur är.


Anlyserar just nu mina hjärnceller ingående för att se om det finns något mer intressant (eller i alla fall i samma klass som det ovan nämnda) att förtälja. *Ticktack, ticktack*. Nopp, nada att berätta. Hörs imogon istället.


Kram



Av Evelina - 30 november 2008 13:15

Inte för att skryta då men... jag tror fanimej att jag har den snyggaste lägenheten här i området just nu. Har nämligen ägnat förmiddagen åt att städa, putsa fönstren (första gången sedan jag flyttade in i mars faktiskt. Man märker inte hur jävla skitiga de är förrän man gör rent dem) och sätta upp ljusstakar. Har kommit fram till att jag är en riktig sucker för glitter. Hade en del i min jullåda sedan förra året. Allt satte jag upp. I fönstret, runt spegeln, i dörren, på lampan, you name it. Fint tycker jag.


Idag tänkte jag bara ta det lugnt. Ska springa till jobbet och hämta min cykel. Måste ha den imorgon när jag ska till sexkursen. Hmm... Måste läsa en jävla tråkig engelsk artikel som vi ska ha med i grupparbetet också, *stön*. Apropå ingenting, fick en chokladkalender av morsan igår, hon är väl för söt!


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards