Alla inlägg den 7 september 2008

Av Evelina - 7 september 2008 13:37

Hej! Nu var det ett tag sedan jag skrev. Har hänt en del också. Fredagens utekväll med N var trevlig. Vi drog till Berså Bar. Hade tagit det lugnt med drickandet och kände mig väldigt pigg och alert på lördagsmorgonen. Åkte och tränade karate, vilket gick mycket bättre än jag förväntat mig. Fighten kändes asbra även fast jag var lite mörbultad efteråt. Är ju inte van vid att få stryk. Men ska nog se till att härda upp mig...

    På vägen till träningen regnade det utav bara helvete! Fick ha på mina vindrutetorkare på full effekt, det har jag aldrig behövt ha innan. När jag skulle släppa av N vid Preem-macken i Kungälv körde jag över bron och precis nedanför själva krönet på bron så var det värsta stora vattenpölen, typ i sjöstorlek. Jag klarade mig ganska bra (min lilla Clio är bra på att simma) men bilen bredvid tappade hela sin bakdel! Alltså den bara lossnade! Avgasrör och hela baletten, huh! Hade dött om det varit jag.


Efter träningen åkte jag hem till mor och far och åt god mat och satt och snackade med min släkt. På kvällen fick vi (mamma, pappa, M, I och jag) dock för oss att åka ned till stan. Så vi puttrade iväg i min bil och tog sedan kollektivtrafiken till ett ställe vid Prinsgatan som hette Lotus Bar. Görtrevligt! I:s syster A hade skrivit upp oss på gästlistan och det var gratis champagne, shotts och allt! Provade även att käka sushi, vilket jag tyckte smakade avskyvärt. Nä, faktiskt en himla nice kväll. Var väl hemma runt tre kanske.


Nu är jag lagom bakis. Har dock inte ont i huvudet. Tror jag ska ta en promenad runt tjärnet sedan. Och sova lite till... Får bli en lugn dag. Baka lite bröd och se på en film ikväll kanske.


Kram


P.S Förlåt J för att jag är så jävla jobbig ibland...

Ovido - Quiz & Flashcards