Alla inlägg den 11 september 2008

Av Evelina - 11 september 2008 16:29

Morsning! Nu har jag precis tränat HLR med E och M. Man kan det ju men det är alltid bra med en repetition då och då.Och eftersom vi ska ha någon form av påbyggnad nästa vecka så är det rätt gött om man kommer ihåg det grundläggande i alla fall.

    Idag har vi även varit på en klinisk utbildningsdag på Östra sjukhuset. Härligt att det var just där, nära och bra, me like sovmorgnar! Där fick vi gå runt i grupper och titta på olika avdelningar och snacka med en syrra från varje. Nackdelen är ju att man nu inte har en aning om vart man vill jobba när man är färdig! Det finns hur många olika ställen som helst. För övrigt kan jag meddela att jag provade att sticka mig med en insulinnål och det kändes verkligen ingenting!


Nu är tanken att jag ska laga lite mat och sen dra till träningen. Har dock sådan fruktansvärd träningsvärk i vaderna så jag vet inte om jag kommer palla att träna. Måste få upp lite (eller snarare jävligt mycket) motivation först. Efter karaten tänkte jag åka till morsan och farsan. Det blir väl antagligen så att jag är där hela helgen. Är ledig imorgon nämligen. Måste ju få träffa hunden! Gud, vad jag tycker det är kul att de skaffat en. Bara längtar tills de ska resa bort så jag får sitta hundvakt.


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards