Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Evelina - 4 mars 2009 17:39

Trött så in i helvete... Tyvärr är det bara onsdag, det vill säga en lagom tråkig mellandag i veckan. Vad händer i mitt liv just nu då? Inget särskilt. Sysselsätter mig med något så upphetsande som att tvätta. Måste plugga... Naturligtvis gör jag allt jag kan för att skjuta upp det.


I dag har jag varit så obegripligt seg i huvudet alltså. Fördelen med detta: orkar inte tänka. Nackdelen: kan inte tänka hur jag en försöker. Tog fan en timma för mig att lösa dagens Metro-soduko, vilket i vanliga fall brukar ta fem minuter. På vagnen hem somnade jag. Usch! Lika hemskt varje gång. Tankar som "har jag dregglat ner mig nu?" dyker ständigt upp när jag lite sömndrucket vaknar till när jag börjar närma mig avstigning. Lite diskret tittar jag ned på jackkragen och konstaterar nöjt att så inte är fallet. Idag avbröts dock min sömn abrupt vid Centralstationen. Bredvid mig dunkar sig nämligen typ världens fetaste människa ned sig. Huh! Missförstå mig för guds skull inte nu. Har ABSOLUT inget emot överviktiga personer men det här var fan ett mänskligt berg! Desperat satt jag kippandes efter luft, tätt tryckt mot rutan. Kände mig typ som en svettig ostskiva tryckt mellan två gamla brödbitar.


Nä, plugget kallar...


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards