Alla inlägg den 9 mars 2009

Av Evelina - 9 mars 2009 18:17

I hela mitt liv har jag haft en rädsla för att bli mamma. Varför? Egentligen har jag faktiskt inte något bra svar på detta. Jag har väl aldrig riktigt känt mig som den typen som plåstrar om skrapsår på knän och sedan blåser bort smärtan. Inte heller som någon som har tålamod att lyssna på när någon lär sig läsa, eller lär sig knyta skosnören, eller lär sig cykla och så vidare. Måste dock säga att jag tycker gravida kvinnor är något av det vackraste som finns. De behöver liksom inte se snygga ut men just graviditeten får dem att lysa på något mysko sätt. Så harmoniska och så lugna. De verkar så oerhört tillfreds med sig själva. Så vill jag också bli någon gång...

    Fast om jag tänker efter. Min största rädsla är nog faktiskt inte att skaffa barn. Det är nog allt runt omkring. Fan, vad jag absolut inte vill bli en Svensson! Bor som tidigare nämnt hos mina föräldrar för tillfället. De prenumererar tydligen på en speciell tidning för villaägare. Usch! Det kryper i huden på mig bara jag tänker på denna skittidning (helt min egen åsikt!). "Mitt bästa rum  i huset är köket" enligt P Wahlgren. Jo, jag tackar! Tro fasen det när man typ har femtioelva ungar som måste mättas ett antal gånger per dag. Då hinner man ju för helvete inte med och spendera tid i resterande rum! Nä, Svensson-liv á la Vivalla, nej tack!


Idag var min första praktikdag på BVC. Helt underbar. Klart ett ställe som jag kan tänka mig att jobba på i framtiden.


Höfterna är fortfarande kassa. Försökte mig på en promenad i eftermiddags men det sket ju sig totalt. Nu är jag hungrig.


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards