Alla inlägg den 18 juli 2008

Av Evelina - 18 juli 2008 20:26

I skrivande stund är jag ganska bitter. Varför? Jo, därför att jag undrar vad som får gamla människor (givetvis inte alla!) att tro att bara för det kommit över en viss ålder har rätt till allt. De tror sig stå över lagarna på något mysko sätt. Varför? Jag vet faktiskt inte men jag ska ta ett jävligt bra exempel så man kan förstå vad jag menar.

    När jag cyklade hem från stan idag (hade tagit en fika med E som för övrigt var jättetrevlig) så har en, enligt mig, komplett idiot ställt sig och i princip parkerat på cykelbanan! Anledning: för att prata i mobiltelefon. Vad är detta för jävla sätt! Och som om detta inte hade räckt så när jag försöker trixa mig förbi denna äckligt fula Saab så ler föraren och vinkar åt mig som om hon försökte säga "du har väl överseende med mig eftersom jag är lite äldre och inte orkar svänga in på en parkering och prata i min mobiltelefon istället". Så fan att jag har! Skitkärring! Sådana här saker gör mig fullständigt vansinnig, usch!


Nåväl, nu är jag hemma igen i min renstädade lägenhet. Jag tänkte se på "Ladykillers" ikväll. Den verkar bra och den är med Tom Hanks. Han är en bra skådespelare tycker jag ("Forrest gump" till exempel, såååå grym!).


Det har jag glömt nämna förresten. Igår på jobbet var ingen direkt vanlig dag. Vi stod i princip upp till halsen i bajsvatten eftersom det var stopp i vår toalett och en slammsugare var tvungen att komma. Han slamma och slamma men vattnet sögs ju inte upp så det rann ut överallt. I hissar, ned till verkstaden och allting. Huh! Det var en skitig upplevelse!


Kram


Ovido - Quiz & Flashcards