Alla inlägg den 23 juli 2008

Av Evelina - 23 juli 2008 20:36

Hej! Igår blev det inget inlägg för jag blev så himla förbannad när jag råkade klicka bort allt jag skrivit. Här kommer en kort summering om vad som skulle ha stått: Jag var skitsur över en inkompetent telefonförsäljare från en viss modetidning som inte förstod den enkla meningen "jag är INTE intresserad". Tre gånger hade jag sagt detta till henne på telefon men igår kom det ändå ett brev från denna modetidning där de tackar så mycket för att jag valt att börja prenumerera. En faktura på 149 kr samt en notis om att min premie som jag valt (???) kommer inom tre veckor. Jag ringde upp företaget och sa att de i princip kunde ta och stoppa upp den fakturan och sin jävla tidning någonstans dit solen inte nådde (ja, exakt så sa jag kanske inte men jag önskade att jag gjort det...). Jag slapp i alla fall betala.


Sen skrev jag om en annan sak som också gjort mig upprörd. Nämligen det faktum att det kommit ut en ny barbie-docka på marknaden. Detta är ingen vanlig barbie utan en muslimsk barie. Det är väl inget fel på det tänkte jag till en börja när jag läste artikeln i Aftonbladet men det som jag reagerade på var att det stod att denna docka var till för flickor så det skulle lära sig "rätt" saker. Att r"espektera" sin mor och far och sådan shit. Denna barbie hade allt, utom en pojkvän stod det. Som om den vanliga barbien skulle vara någon slags slampa då eller? Nä, fjanterier rent ut sagt!


Idag jobbade jag till 13.30 typ. Åkte hem, sprang en sväng, tog ett dopp i tjärnet, åt middag, duschade, läste lite ute i min halvnya brassestol, sov en stund och nu tänkte jag se på "Mördare okänd" på tv:n. Imorgon ska det bli lika soligt och varmt som idag har de sagt överallt i tidningar och på nätet. Får hoppas att det håller i sig eftersom jag äntligen ska vara ledig i helgen.


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards