Alla inlägg den 30 juli 2008

Av Evelina - 30 juli 2008 17:11

Somliga kanske tror att jag är någon form av pensionär/äldre människa-hatare. Så är dock verkligen inte fallet. Jag har däremot svårt att förlika mig med varför vissa av dessa lite äldre människor (runt pensionssträcket) tror att de i princip äger världen. Blir man egotrippad som gammal? Tror man att alla tar allt i samma snigeltakt som en själv? Eller blir man rent ut sagt korkad? (Öppen för svar på denna fråga som jag många gånger ställt mig!)


Idag hände det nämligen igen. Jag blev utsatt för något som jag skulle vilja kalla "pensionärshämnd". Jag är på väg hem, cyklandes (på min för övrigt fullt fungerande cykel). Jag cyklar naturligtvis på cykelbanan (varför skulle jag göra något annat?).

    Allt går som på räls tills jag upptäcker "dem". "De" går där hand i hand med en ful dramaten skramlandes efter sig... På cykelbanan! Varför i helvete då för! När det dessutom finns en jävligt bred gångbana precis bredvid. Kärringen på cykeln framför mig gjorde en stor c-sväng för att komma runt pensionärsparet. Jag sket blanka fan i det och tryckte istället hårt på ringklockan så jävlarna skulle flytta sig. Tror du de gjorde det? Nopp! Om dessa människor mot förmodan skulle ha varit döva kanske jag kan tänka mig att be om ursäkt. Annars, fuck off jävla gamlingar! Argh!


När jag kom hem var jag så upprörd så jag använde den överflödiga energin åt att ta en ursinnig joggingrunda (det gick bra i alla fall, sprang som aldrig förr). Efter det tog jag ett dopp i tjärnet och sen åt jag middag. Nu sitter jag och väntar på tvätten. Imorgon ska jag klippa mig. Ska ta med en bild på Kate Ryan och säga att jag vill ha något liknande.


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards