Alla inlägg under november 2008

Av Evelina - 21 november 2008 15:36

Hejsan svejsan! Idag skulle jag egentligen varit på praktik till kvällen men det blev en dagtur istället. Skönt, för då kan jag mysa ikväll (ensam dock men va fasen, borde ju ha vant mig vid det här laget...). Har varit och handlat lite revbensspjäll som jag tänkte ha till ikväll, tillsammans med några vitlöksbröd *dreggel*. Har även hyrt två filmer som jag hoppas är bra. Eller jag skiter faktiskt ifall de är bra, huvudsaken är att jag får igång dem på datorn. Det är något av de värsta jag vet då man sitter och har myst ner sig så där lagom gott och så fungerar inte skiten, huh!


För övrigt så blir det lugnt till helgen. Ska jobba både lördag och söndag som PA. Trist men det blir ju inte roligare än vad man gör det till. Eller nä, det stämmer inte. Det spelar ingen roll hur jävla rolig jag försöker vara, det blir liksom inte kul ändå. Men, men, får ta med mig något som jag kan fördriva tiden med. Är ledig nästa helg som det ser ut nu i alla fall.


Nu måste jag städa toan, det ser för jäkligt ut. Kanske sveper över med dammugaren också (om jag orkar). Kan ju i och för sig inte skada. Dammråttorna verkar trivas ypperligt i min lägenhet.


Kram


P.S Har bunkrat upp med lite godis också : )



Av Evelina - 20 november 2008 10:51

Förlåt... Jag hatar inte dig. Hur mycket jag än skulle vilja så kommer jag nog aldrig att kunna det. Det är mig själv jag hatar... När min hjärna bestämmer sig för att göra mitt liv till ett rent helvete så kan jag inte kontrollera mig. Det är svårt att förklara men jag blir liksom som en robot. Det är inte en försvarsmekanism som sätts in utan alla bombarderar mig samtidigt. Att försöka tänka klart då är som att försöka tänka förnuftigt under extrem tortyr. Det går liksom inte...



Av Evelina - 18 november 2008 18:37

Tja! Idag vaknade jag kvart över tio, totalt utvilad och redo att ta i tu med dagens göromål. Efter frukost stack jag till stan för att se om det fanns något snyggt där. Min lilla tripp resulterade dock i zero inköp och ett dåligt humör. Jag drog istället till jobbet och hälsade på dem där. Jag blir alltid så glad när jag kommer dit. Ärligt talat så saknar jag faktiskt att jobba där. Blev inbjuden till julbord på fredag, vilket ska bli kul. Måste bara se till att byta till en annan tid på praktiken på lördagen. Jag betvivlar starkt att jag kommer vara så fräsch att jag orkar masa mig upp sex på morgonen. No way!


Nu måste jag sätta mig och läsa igenom grupparbetet. Jag bävar. Det är ju så jävla mycket och allt står typ huller om buller, ingen ordning någonstans liksom *dubbelsuck*.


Jag råkade göra sönder locket till min kastrull när jag lagade mat för en liten stund sedan. Ibland är jag för stark för mitt eget bästa... Jag var ute och sprang förut och helvete vad det gick undan. När jag nästan var framme var jag inte ett dugg trött och tänkte att jag skulle förlänga sträckan lite. Men då sa latmasken i hjärnan ifrån, det ville den inte vara med om!

    Har faktiskt hunnit med att storhandla också. Nu är jag trött. Detta var min lediga dag men fan vad jag har hållt igång verkar det som. Varför ödsla tid när man inte har någon?


Kram

Av Evelina - 18 november 2008 15:32

Tja! Min dator är helt fucked up! Måste trycka ashårt på tangenterna för att de ska bli något och musplattan fungerar inte. Hatar sånt här...

Hej då!

HIV

Av Evelina - 17 november 2008 20:55

Såå, då var man tillbaka igen. Kursen drog över på tiden lite idag för det var så himla intressant. Först såg vi en film, "När AIDS kom till Sverige" (-04), som skildrade hur man såg på HIV i början av 80-talet. För mig är det väldigt svårt att förstå att man ens tänkte på det sättet man gjorde då. Eller hur tycker ni detta låter: "... borde isolera HIV-positiva på en ö" eller "märk alla AIDS-smittade med en tatuering i armhålan". Det är ju inte klokt! Och ändå är det bara lite drygt tjugo år sedan.

    Vi hade även besök av en man som berättade hur han upplevde det att vara HIV-positiv. Vi hade typ tusen frågor som han villigt svarade på. Måste erkänna att jag hade en del fördomar som lyckligtvis visade sig vara osanna. Exempelvis så trodde jag att HIV smittade via saliv. Det är dock sant att HIV-viruset finns i saliv men det skulle krävas att man fick i sig typ en hink med saliv för att bli smittad (och hur ofta får man det vid ett och samma tillfälle?!). Grovhångel är alltså helt riskfritt (såvida inte båda två har mycket blödande munsår). Det är bara de inre kroppsvätskorna som man kan bli smittad av (blod och sperma). Svett innehåller inte HIV.


Kram


P.S Vem är du Niklas? Har vi träffats? Tackar för komplimangerna men börjar dock få lite creapy känslor eftersom jag tycker det är mycket obehagligt att inte veta vem som skriver om mig.

Av Evelina - 17 november 2008 11:34

God förmiddag. Idag är min sista lediga dag sen är jag inte ledig förrän på tisdag, *suck*. Idag tänkte jag läsa igenom vårt grupparbete så har jag gjort det. Det blir nog svårt att hinna med det annars. Tanken är ju att alla i gruppen ska ha läst igenom och korrigerat det tills på fredag då jag skickar in det. Får väl se hur det blir med den saken...


Efter det tänkte jag dra ut och springa i det härliga vädret. Det regnar ju inte för en gångs skull. 16.30 är det sex- och samlevnadskursen igen. Det ska bli kul.


Måste bara säga att min hylla är så jävla snygg!


Kram

Av Evelina - 16 november 2008 17:23

Hon älskade någon så högt på jorden.

Någon som aldrig sa dem tre små orden.

Hon ville alltid i hans närhet vara.

Han brydde sig inte, ignorerade henne bara.

Hon står på vägen och tänker på sin vän.

En bil kommer och hon tänker aldrig mer igen.

Han står vid hennes grav med en ros som är röd.

Ja nu är hon borta nu är hon död.

Han viskar tyst de tre små orden.

Men nu är hon inte kvar på jorden...

//Gud, vilken vacker dikt... *snyft*

Av Evelina - 16 november 2008 13:46

Tja! Idag fick jag för mig att åka till morsan och farsan av någon konstig anledning. De är ju totalupptagna med att greja utomhus med hönshuset så jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på.


Igår var jag på IKEA ovh köpte en hylla som jag tänkte sätta upp ovanför soffan. Det är bara det att den väggen är helt fucked up så det går inte att borra i den. J försökte men det var inte direkt lätt. Det resluterade i att vi fick ta ett gammalt hål och sen spackla i en plugg i väggen på något jävla vänster. Den kom upp i alla fall, vilket är huvudsaken. Jag har dock tre fula hål i väggen som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Kanske kan komma till använding, typ lägga navelludd i eller något annat spännande?

    Fick även ramat in min tavla som jag fick när jag fyllde år. Snacka om att  min symmetrihysteri var tvungen att kvävas när jag hängde upp den. Den är nämligen sned som fan.


Idag blir nog en lugn dag. Tror jag lägger mig och sover en stund faktiskt. Ingen jäkt i onödan här inte.


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards