Alla inlägg den 17 december 2008

Av Evelina - 17 december 2008 19:51

Jag var på toppenhumör ända tills jag klev innanför dörren. Vad är det som ligger på dörrmatta? Lite försynt försöker den klämma ihop sig med mina andra räkningar, smälta in. Men icke! Jag hatar den där jävla tv-licensräkningen! Till råga på allt har de mage att höja eländet med tolv kr extra varje kvartal! Så nu ska vi stackars hederliga människor som faktiskt betalar skiten få sota för att en del inte gör det (jag känner många). Åhh, blir så frustrerad... Så, ta det lugnt Evelina, andas...


Eftersom denna räkning gjorde mig grymt upprörd var jag tvungen att dämpa mina heta känslor genom att dra ut och springa. Efter det stack jag och handlade lite. Tänkte baka en pepparkakscheesecake till min sista dag på praktiken som är på fredag. Fick jag med alla ingredienser? No fucking way att jag gjorde! Fan, varför ska allt jävlas hela tiden! Det är som om ett litet ettrigt svart åskmoln ständigt svävar över mig.


Nu tycker jag mycket synd om mig själv. Ska ta och käka lite godis (det fick jag köpt i alla fall! Tyvärr är det något som jag sällan glömmer...) till tredje och sista delen av min grymma serie, "Dödsdomen". Det brukar för det mesta underlätta lite.


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards