Direktlänk till inlägg 9 december 2008

Finns det hjärterum...

Av Evelina - 9 december 2008 10:00

Igår när jag cyklade hem från sexkursen såg jag en reklamaffisch i en busskur. Eftersom jag cyklade ganska snabbt så hann jag tyärr inte se vilka som gjort reklamen men jag hann se vad som stod. "Finns det hjärterum så finns det alltid någon slags gräns" (kan inte grantera att det stod exakt så men ungefär i alla fall). Tillsammans med texten var det en stor bild på en sovande familj. Mamma, pappa och två små barn, alla i samma säng. Till en början reagerade jag inte så mycket men plötsligt så slog det mig. Fy fan, va äckligt! I vanliga fall säger man ju "finns det hjärterum så finns det stjärterum". Stjärterum... Analsex?! Är ni med mig? Det måste ha varit en reklam som stod för anti-inscest. Snacka om bra reklam i så fall! Jag kan inte med ord beskriva den jävla avsky som jag känner mot personer som förgriper sig på sina barn. Inte andra små barn för den delen heller. Men helvete! Hur kan man ens få för sig att gå på sina egna barn. "Nä, men va fan, jag känner mig lite kåt nu så därför tar jag min treåriga dotter och sticker kuken i röven på henne". Fy fan... Jävla as! Sådana människor borde kastreras utan bedövning med en slö lie eller något liknande och sedan skickas iväg till en öde ö utan mat och tillsammans med likasinnade människor. Så kunde de sätta på varandra bäst fan de ville.


Nu kan jag inte garantera att reklamen stod för detta. Det kan ju helt enkelt vara min hjärna som har en tendens att koppla ihop ett plus ett och få det till fem. Men va fan skulle det annars vara då? Tror att jag måste ta mig en närmare titt på denna reklamaffisch. Tar den vägen på torsdag och då ska jag i detalj granska den. Nu när jag tänker efter... Det skulle faktiskt kunna vara en reklam för sängar. Reklammakaren skulle i så fall mena på att det finns en gräns i hur många man kan sova i en säng. Låter det vettigt? Hmm... Kanske. Okej att jag har bra fantasi men... Nä, måste kolla upp detta. Återkommer på torsdag med ett definitivt besked om vad denna reklam egentligen är ämnad att göra reklam för. Om det är någon som råkat läsa denna affisch så får ni mer än gärna höra av er.


Nu lämnar jag detta ämne. Idag ska jag på praktiken klockan ett. Tänkte hinna springa innan. Igår läste jag senaste numret av "Hem och hyra". Där var det en kolumn som handlade om tvättstugor skriven av komikern David Batra som jag tyckte var rätt kul. Jag tycker om att läsa och höra nya och roliga uttryck. Han skrev bland annat "kvinnorna får kåtslag av den muskulösa ynglingen" och "ironiskt nog satt det alltid ett surt anslag från en granne om att man måste städa upp efter sig. Precis som om det skulle hjälpa. Det är som att be någon polera en bajskorv". Jag har en mycket konstig humor...


Dagens djupa tanke: I badrummet finns det många saker man kan göra. Det absolut jobbigaste och som jag verkligen få ha en motivation utöver det vanliga för att klara av, är att byta toarulle. På något jävla vänster har jag fått detta vardagsmoment till att bli något i klass med bergsbestigning av Mount Everest, typ. Jag väntar alltid tills det bara är ca en tredjedel av pappret kvar tills jag byter den. Innan dess har jag den ståendes på golvet. Varför byter jag den över huvud taget då kan man ju undra? Ja, det var en oerhört bra fråga. Återkommer när jag har ett vettigt svar (om ett sådant mot förmodan skulle finnas).


Kramar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 31 mars 2009 17:58

Under dagens föreläsning kom jag fram till att det är två speciella ord som jag tycker låter hemkt otrevliga. Det ena är mollusk och det andra är ögonbulb. Huh! Mollusk låter typ som någon hårig kvalstertyp och ögonbulb, ja, vad ska man säga. Tänker ...

Av Evelina - 30 mars 2009 20:12

Kan man verkligen gå och lägga sig kvart över åtta??? Har så förbannat tråkigt så kan ju lika gärna göra det......

Av Evelina - 30 mars 2009 18:40

"Män slår kvinnor, män nedvärderar kvinnor, dominerar dem, våldtar dem, trakasserar dem, dödar dem och sviker dem. Eller också skär de av deras könsorgan, tar livet av dem som nyfödda, tvingar dem att gå gömda bakom slöja, låser in dem, hindrar dem f...

...

Av Evelina - 21 mars 2009 22:11

God kväll! Är inte trött... Måste sova... Imorse provade jag att springa lite lätt. Gick pissdåligt. Fan att jag är så in i helvete envis. Under hela tiden när jag sprang, lidandes, så tänkte jag att snart går det över. Det lättar snart. Så fan helle...

Av Evelina - 17 mars 2009 21:46

Stora maskiner som man ser på byggarbetsplatser, typ grävskopor och ångvältar är äckliga (och ångvält by the way, vilket jävla namn, säg ångvält tio gånger så ser ni vad jag menar). Jag vet inte varför jag har kommit fram till detta men varje gång ja...

Ovido - Quiz & Flashcards